ENTRE CARNESTOLTADA I CARNESTOLTADA...SEGUIM TREBALLANT! 28-02-2020


Benvolgudes famílies,



Com molt bé ja sabeu, hem estat  durant uns quants dies preparant les nostres disfresses de Carnestoltes. Un cop ben enllestides, hem pogut celebrar, amb moltíssima gresca i xerinola, la setmana de Carnestoltes i, sobretot, hem gaudit de totes les ordres del Rei Carnestoltes i de la nostra magnífica rua. Vàreu veure quin goig fèiem tots plegats vestits de Wally?


Seguim aprenent i investigant preguntes no qüestionades fins ara que ens van apareixent a mesura que avancem el  nostre projecte. Per exemple:

És el mateix un MAPA que un PLÀNOL?

Per poder esbrinar la resposta primer de tot hem hagut de buscar informació per Internet i hem descobert que un plànol és la representació mitjançant un dibuix d’una ciutat o d’un poble concret i ens mostra elements com carrers, places i avingudes. En canvi, el mapa és la representació d’espais molt grans, com el món o un país, que ens mostra els elements del paisatge (muntanyes, rius...). Aquest es fa amb dibuixos i colors diferents.

Aprenent nova informació hem treballat la llegenda en un mapa, què és i per a què serveix. També què són i quins són els punts cardinals. Aquests ens han portat a parlar de la brúixola. Finalment, hem  acabat observant diferents mapes i diferents plànols i treballant les diferents indicacions en parelles.








Hem buscat informació per Internet sobre els noms dels carrers que envolten la nostra escola, amb la intenció d' arribar a entendre que quan a una persona se li dedica un carrer amb el seu nom, és perquè va fer o ha fet coses importants per la humanitat. Hem trobat que el senyor Enric Prat de la Riba va ser advocat, periodista i el primer president de la Mancomunitat de Catalunya. El pare Lluís Rodés va ser mestre i capellà i va treballar als escolapis de Sabadell. No hem trobat encara qui era el senyor Mossen Camil Rosell ni tampoc el senyor Martí Costa... Seguim buscant!


Hem seguit treballant els carrers però aquesta setmana concretament, els diferents elements que hi trobem i els edificis.

També, hem descobert que els noms dels carrers són importants però, amb això, no en tenim prou per localitzar un edifici concret o un habitatge particular. Per tant, necessitem tenir més informació. Quina? Doncs parlant i parlant, hem decidit que són els números.

ÉS NECESSARI QUE ALS CARRERS HI HAGI  NOMS, PERÒ TAMBÉ, QUE ELS EDIFICIS TINGUIN NÚMEROS.

D’això se’n diu adreça. És només així com s’obté una adreça adequada. Aquesta permet a les persones, a la correspondència i als paquets arribar als diferents llocs.
Per exemple una carta! Com arribaria una carta a casa nostra si el carter només té la informació del nom del carrer però no sap el número de l’edifici concret ni de l’habitatge? Sembla que ho hem entès! La setmana que ve treballarem la carta. 

Hem decidit que escriurem una carta i ens l' enviarem a casa, ja que tots sabem les nostres adreces perquè vosaltres famílies, ens heu ajudat a portar-les apuntades juntament amb una fotografia del nostre carrer on hem quedat tots molt guapos.






Aprofitant els números, ens hem convertit en edificis! Ens hem imaginat que cadascú de nosaltres érem un edifici amb un número diferent i a partir d’aquí hem treballat la numeració. Exactament l’ordenació i la comparació de nombres (nombre més gran/nombre més petit), la posició de les centenes, les desenes i les unitats; i també el concepte de nombre parell i senar. A continuació, i en parelles, hem treballat les operacions de suma i de resta per càlcul i per descomposició. Som uns grans matemàtics!









Hem començat a fer amb el nostre grup d’experts els treballs dels diferents tipus de pobles que hem conegut (plana, muntanya i costa), dels barris que formen una ciutat i dels serveis i els equipaments que aquestes tenen.

Hem ajuntat la informació que hem portat, l'hem llegit, l'hem subratllat i hem extret les idees principals i les més importants per elaborat un resum final. Ara estem creant els nostres murals, que els exposarem la setmana vinent.









A l'àrea d'informàtica hem treballat els pobles i ciutats amb uns robots que es diuen Bee Bots. Com podeu imaginar...ens ha encantat!



Ben enfeinats, ens acomiadem de tots vosaltres. Molt bon cap de setmana!