SEGUIM BEN CONNECTATS! 4-05-2020




Bon dia Xaloquets i Xaloquetes! 



Avui, tornem a engegar, una altra setmana més, la nostra metodologia de treball d'ençà que ens varen comunicar que ens havíem de quedar a casa. Esperem que hàgiu gaudit, dins del mode "confinament" d'aquest pont de tres dies. Desitgem, hàgiu pogut sortir a donar algun tomb pel carrer. Segur que sí! 



Ja sabeu com funciona últimament el nostre blog. Així que, primer de tot, us adjuntem unes imatges que ens heu fet arribar molt i molt boniques i, després, us expliquem la proposta de treball per aquesta setmana. Ah! Per cert, us han quedat uns rellotges espectaculars! Bona feina Xaloquets!


EL SÚPER RELLOTGE DEL MAX.



EL SÚPER RELLOTGE DEL YAGO.



EL SÚPER RELLOTGE DE LA CLÀUDIA.


EL SÚPER RELLOTGE DE LA JANA.


EL SÚPER RELLOTGE DE LA MARIONA.



EL SÚPER RELLOTGE DE LA DANIELA



EL COMECOCOS DEL MAX.


ElS  SÚPER HEROIS DEL MANEL.


EL SÚPER TREBALL DE RECERCA DE LA MIRTA.


EL SÚPER TREBALL DE RECERCA DEL RUBÉN.



EL SÚPER TREBALL DE RECERCA DE LA CHLOE.




EL SÚPER TREBALL DE RECERCA DE L'IKER





ABANS DE COMENÇAR: ATENCIÓ! PROPOSTA TOTALMENT VOLUNTARIA.



LA SETMANA PASSADA VÀREU ESTAR FENT LA RECERCA D'INFORMACIÓ D'UN DELS 7 MITJANS DE COMUNICACIÓ.

El segon pas que haguéssim portat a terme si haguéssim estat treballant amb normalitat a l'aula, hauria estat el traspàs d'informació a la resta de company, mitjançant una exposició oral. Us animeu?



La importància més gran no recau en la presentació en si, sinó en que descobriu, ara que ja som més grans, que hi ha  un gran ventall de possibilitats per portar a terme una presentació oral.

Qui vulgui pot  pensar com presentaria la seva exposició i, fins i tot portar-la terme. Els pares us poden gravar i clar, penseu que a nosaltres ens omplirà d'alegria veure-us, ens l'envieu.



Fins ara, bàsicament coneixem:els murals. Per això, us proposem convertir-vos en recepcionistes, en presentadors de ràdio, de tele, en directors de cine, etc. També, utilitzar altres suports diferents dels murals: contes, llibres, imatges, vídeos, pissarres, joguines. En definitiva, tot el que se us acudeixi.


Dilluns passat, alguns nens i nenes de l'espai de comunicació del matí, vàreu trigar una mica a l'hora de connectar-nos i ens vau avisar. Com introduíem el contingut nou del rellotge, les hores i els quarts d'hora, vàrem esperar uns minuts a que la majoria poguéssiu seguir l'explicació de les hores. Mentre esperàvem, us vàrem anar avançant una mica aquest segon pas. Així que, els fantàstics vídeos que ens ha passat la Jana i la Mariona resumeixen exactament les línies escrites anteriorment del que es pretén amb les exposicions orals.



La Jana, és experta en el mitjà de comunicació de la premsa escrita.Ens ha explicat que s'ho ha passat genial i que ha rigut moltíssim. Aquest és l'objectiu! Súper xulo Jana!




La Mariona és experta en el mitjà de comunicació de la ràdio. Ens ha explicat, que un dia en el poble del seu pare va poder veure com l'entrevistaven en directe. Súper xulo Mariona.



RECORDEU ÉS TOTALMENT VOLUNTARI!



Ara sí, que us expliquem què és el que treballarem aquesta setmana. Mireu:



En l'espai de comunicació treballarem



El dilluns, treballarem unes endevinalles seguint les lletres de l'abecedari. Ja us ho explicarem. Per treballar necessitarem un full i un llapis. Quines ganes!



El dimecres, realitzarem l'activitat de càlcul mental que tant i tant us agrada.



El divendres, tornarem a practicar les hores i els quarts d'hora i com ja tindrem un gran domini, avançarem, encara una mica més.



En el blog treballarem

RECOMANABLE  PER FER, AQUESTA SETMANA,  L'ACTIVITAT DE FIGURES GEOMETRIQUES I L'ACTIVITAT DE TAULES I GRÀFICS DE BARRES.


DILLUNS

El dilluns, teniu una expressió escrita. En ella hi trobareu preguntes on haureu d'explicar com és la vostra personalitat: quines coses us agraden, quines us enfaden, etc. 



A continuació, trobareu una activitat d'ortografia i gramàtica amb la qual reforçareu, la utilització del "però/perquè" i del "em / amb". Sobretot, com i quan s'han d'utilitzar aquestes paraules. Ja que apareixen molt sovint en els nostres escrits i, de vegades, encara en tenim dubtes. Aquestes paraules, ja les hauríeu de tenir integrades correctament a la vostra escriptura.



Per últim, us adjuntem una activitat on treballareu i recordareu alguns conceptes importants ja treballats de les figures geomètriques i els polígons.


DIMARTS
El dimarts, teniu una comprensió lectora de tipus: a, b, c. 

A continuació, teniu una activitat on treballareu les paraules semblants i contràries. 

Finalment, teniu una activitat amb la qual començareu a treballar les hores i els quarts a nivell escrit. Endavant!


DIMECRES

El dimecres, teniu un text amb el qual practicareu, primer, una còpia i, a continuació amb l'ajuda dels pares un dictat. Recordeu, que quan fem una còpia cal fixar-se molt i molt bé en les paraules. NO PODEN HAVER-HI FALTES D'ORTOGRAFIA. També, abans de fer el dictat fixeu-vos molt bé en el text i repasseu, una altra vegada, l'escriptura de les paraules.



A continuació, tenim una activitat d'operacions de resta. Hem de seguir repassant la resta.



Finalment, ATENCIÓ! ENGEGUEM UN NOU MINI PROJECTE! ELS MITJANS DE TRANSPORT. Teniu una primera activitat on haurem d'escriure tots els mitjans de transport que coneixeu, explicar si sabríeu explicar-nos una possible manera de com podríem classificar-los i finalment us demanem que us inventeu a partir d'un dibuix el vostre transport del futur. Imaginació al poder!


DIJOUS

El dijous, teniu una expressió escrita, on haureu d'inventar un conte a partir d'una imatge. Recordeu: introducció, nus i desenllaç. 



A continuació, trobareu un raonament matemàtic on se us plantegen uns problemes que primer haureu de resoldre a partir de la suma i a continuació convertir aquesta suma en una multiplicació. 



Finalment, torneu a tenir una activitat per seguir treballant el rellotge i les hores.



DIVENDRES

El divendres, teniu una activitat d'ortografia i gramàtica sobre les grafies de la "S, SS, C, Ç". 



A continuació, teniu un raonament matemàtic. 



Finalment trobareu una activitat per recordar les taules i els gràfics de barra. Endavant!









A part, la Jordina, la Charo i el Jordi  us fan arribar unes activitats.


ÀREA DE MÚSICA
Des de Música aquesta setmana us proposo aprendre la cançó ”NO ENS DESDIBUIXEU” que forma part de la campanya “Dóna la nota” Encara hi som a temps. El repte de cantem per Salvar la Terra.

Per a què l’aneu aprenent i aneu assajant aquests dies de confinament,  us animo  a fer un petit vídeo cantant la cançó o un fragment, sols, en família, i si us atreviu amb acompanyament instrumental!

Els vídeos me’ls podeu fer arribar al correujcampi@escolatabor.cat (Jordina)

Jo penjaré els vídeos que m’envieu al blog de l’escola perquè els pugueu veure.

Per accedir a la cançó, la lletra i la partitura,  és a dir  a tot el material, heu d’entrar en aquest portal des del Google:
O copiant aquest enllaç al canal de youtube: https://youtu.be/vZ4pyFUqEaI
Us animo a que hi participeu !!
Gràcies!!
Jordina

ÀREA DE LLENGUA CASTELLANA



Hola Xaloc.

Espero que disfrutéis mucho de los paseos y que sigáis bien.

Os agradezco vuestras tareas y las “buenas tardes” que me enviáis, me gusta mucho saber de cada uno de vosotros.

Esta semana os propongo otro cuento para seguir leyendo.






También os recuerdo los enlaces de ORTOGRAFÍATE para que los reviséis y aprendáis las normas ortográficas que propone.



Hasta la próxima.
Charo

ÀREA DE LLENGUA ANGLESA

TASQUES DE LLENGUA ANGLESA

j.cervantes.1@escolatabor.cat

FINS AQUÍ UNA ALTRA SETMANA!

 XALOQUETS, ENS VEIEM EN ELS ESPAIS DE COMUNICACIÓ. 

PETONS I ABRAÇADES A DISTÀNCIA.