UNA NOVA SETMANA VIRTUAL...UNA MICA MÉS CURTA! 27-04-2020



Benvolguts Xaloquets a una nova setmana virtual!



Desitgem que hàgiu passat, una vegada més, un súper bon "conficapdesetmana" amb la família.



Us hem de dir que, després de rebre les vostres tasques i d'haver-les revisat, estem molt i molt contents de tot el que esteu treballant i repassant des de casa, però sobretot, estem molt orgullosos de l'esforç i la implicació que ens mostreu diàriament amb les feines i, en els espais de comunicació. Així que, només ens queda encoratjar-vos a continuar treballant de valent! Ànims Xaloquets! 


Setmanalment, us enviem un comentari general sobre les feines. Amb ell, pretenem valorar el vostre esforç i, sobretot, seguir motivant-vos a continuar treballant amb la mateixa responsabilitat i amb la mateixa força que ens mostreu diàriament. El retorn de la valoració de les vostres feines SEMPRE ÉS POSITIU. La veritat és que esteu treballant com uns Súper campions i campiones. També, sempre que observem la necessitat de mencionar-vos alguna correcció que cal que sapigueu us ho farem saber. De fet, ja ho estem fent així, fa dues setmanes. Esperem que els pares us estiguin donant els nostres missatges, amb la mateixa il·lusió que nosaltres us els enviem.

També, aprofitem per donar-vos les gràcies perquè, com us vàrem demanar, hem rebut molts correus electrònics explicant-nos, com us havia semblat aquesta nova metodologia de treball, iniciada després de les vacances de Setmana Santa. Moltíssimes gràcies per la vostra implicació amb l'escola. 

En la majoria de correus ens explicàveu que us havia semblat adequada l'estructuració de les activitats per dies i la quantitat de feines i, sobretot, que us havia facilitat la vostra organització setmanal. 

Recordem, que les tasques que els mestres adjuntem en el blog són una proposta de treball setmanal on tenim en compte tots els continguts importants del curs que haurien de quedar ben consolidats de cara a l'any vinent però, sobretot, el que més tenim en compte és que a l'aula hi ha diferents ritmes de treball i d'aprenentatge: nens que necessiten més feines escrites i de llengua, d'altres més de càlcul i raonament, d'altres algunes feines de repàs o d'ampliació i d'altres fins i tot menys o més feines. 

Amb aquesta planificació, TOTS podem seguir treballant i aprenent. 

Tanmateix, sabem i, som molt conscients, que cada família és un món i que hi ha tantes situacions com famílies a la classe. Per això, a qui li suposi una dificultat seguir totes les activitats proposades en el blog pot triar una activitat de cada competència de les diferents àrees per setmana. Per exemple, una expressió escrita, una comprensió lectora, una ortografia i gramàtica, un càlcul, un raonament, etc.

Un cop tot ben clar i, abans d'explicar-vos l'organització d'aquesta setmana, us adjuntem algunes de les fotos que ens heu anat enviant. Veiem que tots heu gaudit de la Diada de Sant Jordi, encara que aquest any hagi estat ben diferent. 

Ens agrada veure que sou uns grans artistes!


































Ara ja sí! Us expliquem tot el que hem preparat per vosaltres aquesta setmana. 

En l'espai de comunicació treballarem: 

Aquesta setmana no seguirem les activitats de les anteriors setmanes. 

El dilluns, introduirem un nou contingut de matemàtiques: el rellotge i les hores. Així que, primer visualitzarem un vídeo explicatiu i, després, farem un repàs de l'explicació i practicarem les hores oralment.

Aquí us deixem el vídeo amb el qual treballarem.




US ANIMEU A CONSTRUIR UN RELLOTGE? Mentre el construïu podreu repassar el concepte d'hores, quarts i minuts perquè us haureu de fixar molt i molt bé en els detalls perquè us quedi un rellotge gairebé com els de veritat.


A continuació, podeu practicar amb el vostre rellotge i, amb l'ajuda dels pares, tot el que hem après: Quants minuts hi ha entre cada número del rellotge? Quants minuts hi ha en total en un hora? Quants quarts hi ha en un rellotge? Quants minuts hi ha en un quart d'hora? Quants minuts hi ha en la meitat d'una hora?, etc.

El dimecres, seguirem treballant i repassant les hores però, sobretot, resolent aquells dubtes que durant el dilluns i el dimarts hagin pogut apareixer a casa. 

DE MOMENT, AQUESTA SETMANA, NOMÉS TREBALLAREM LES HORES ORALMENT. 

En el blog treballarem: 

RECORDEU QUE AQUESTA SETMANA DEL PROJECTE DELS MITJANS DE COMUNICACIÓ NO AFEGIM FEINA PERQUÈ HI HA EL TREBALL DE RECERCA D'INFORMACIÓ D'UN DELS 7 MITJANS DE COMUNICACIÓ. Amb la informació podeu adjuntar aquelles imatges que considereu importants. 

DILLUNS 

El Dilluns, treballareu una expressió escrita on haureu d'explicar quin és el vostre heroi o heroïna preferit. 

A continuació, teniu una sopa de lletra on haureu de trobar unes paraules relacionades amb el projecte dels mitjans de comunicació. 

Finalment, teniu una activitat de numeració.


DIMARTS 

El dimarts, us proposem treballar una activitat d'ortografia i gramàtica de la R / RR. 

A continuació, teniu una activitat de càlcul d'operacions combinades de suma i resta.
La resta hauria d'estar assimilada adequadament.Per això és important no deixar de repassar-la.



DIMECRES 

El dimecres, teniu una comprensió lectora d'un conte amb el qual, també podreu treballar l'expressió escrita. 

A continuació, teniu una activitat de matemàtiques on reforçarem el concepte de doble i meitat. 


DIJOUS

El dijous, teniu una activitat d'ortografia i gramàtica on treballareu les grafies de la GA, GO, GU, GUE, GUI. 

A continuació, teniu un raonament matemàtic mitjançant un problema.





A part, la Jordina, la Charo, el Jordi i la Marta us fa arribar unes activitats.

ÀREA DE MÚSICA

Us recordo les feines que des de Música us he enviat fins ara:


Avui us adjunto el dictat de la fitxa FA i LA. QUI  ENDEVINA  EN  QUIN  ORDRE  SONEN?


Espero els vostres vídeos i les vostres feines. Envieu-ho al meu correu: jcampi@escolatabor.cat





ÀREA DE LLENGUA CASTELLANA



Hola Xaloc.

Os agradezco mucho todo lo que me enviáis, me gusta saber de vosotros.

Esta semana que ya podéis pasear, disfrutad de las calles y de todo lo que ya podréis hacer después de tantas semanas en casa.

Os mando el enlace de otro cuento para que podáis leer.

Si os animáis a hacer otro “buenas tardes ”me lo enviáis a mi correo

Hasta pronto.
Charo



ÀREA DE LLENGUA ANGLESA

j.cervantes.1@escolatabor.cat

ÀREA D'EDUCACIÓ FÍSICA

Aquesta setmana us proposo fer un COMECOCOS. Us adjunto un document perquè el pugueu imprimir o perquè agafeu idees. 

També us proposo fer ombres xineses amb el següent vídeo. Quants animals sou capaços de fer?




XALOC, FINS AQUÍ AQUESTA SETMANA! UNA ABRAÇADA FORTA I PETONS VIRTUALS!