SÚPER EMOCIONATS DE VEURE'NS...SEGUIM TREBALLANT! 20-04-2020

Estimats Xaloquets,



En primer lloc, vull anunciar-vos que estic súper contenta de com vàrem engegar, el dimecres passat, l'espai de comunicació. Tots i totes us vàreu implicar moltíssim perquè aquell espai des del primer dia funcionés. Ho vàrem aconseguir. Sou uns artistes!



En segon lloc, vull dir-vos que, PERSONALMENT, el fet de veure'ns m'ha omplert amb moltíssima energia, il·lusió i força per a seguir treballant, encara desafortunadament en la distància, amb tots vosaltres. 



En tercer lloc, dir-vos que us vaig veure a "tots" molt grans! Els adults sabem que aquestes edats creixeu molt i molt de pressa i us ben asseguro que m'hagués agradat acompanyar-vos en aquest creixement des de l'escola i a l'aula. 

Encara no ens deixen i encara no pot ser. Ara bé, jo m'aixeco plena d'alegria els dies que sé que toca veure'ns. En definitiva, espero i desitjo que vosaltres estigueu gaudint d'aquests espais tant com jo. Xaloquets: junt continuem aprenent i creixent!

Abans de començar, cal felicitar a la Mirta. Avui és el seu aniversari! Per molts i molts anys, Mirta! Desitgem que tinguis un feliç dia!




També,  us vàrem anunciar tenim el SÚPER VÍDEO DEL MARC com a protagonista de la setmana. Mireu!



Bé, dites les anteriors paraules, felicitat a la Mirta i vist el vídeo del Marc,  us pregunto: Què tal heu treballat aquesta primera setmana amb aquesta nova metodologia que hem iniciat? Tot i que, alguns, ja m'ho heu explicat en un correu m'ho torneu a explicar avui a les 11, el primer grup de comunicació i, a les tres el segon!  Recordeu... Avui ens veiem! Que bé!

Vull que sapigueu que he anat rebent algunes feines, però us haig de dir que només n'he rebut d'uns quants nens. Per això, us torno a recordar que tot i que continuem a distància hem de seguir treballant i aprenent. Així que, els mestres us animem a enviar les feines. És l'única manera que tenim de poder veure i de seguir com continua evolucionant el vostre procés d'aprenentatge en aquest últim trimestre de Xaloc.

Aprofito, també, per dir-vos que, sobretot, poseu el nom a cada full. Aquesta setmana, mentre em descarregava les vostres activitats al meu escriptori per col·locar-les en unes carpetes individuals que m'he creat amb els vostres noms, m'he adonat que molts de vosaltres només hi poseu el nom a la primera activitat i després passa com a l'escola no sé de qui és aquella feina i, a sobre, no us ho puc preguntar. Quina llàstima! 
Així que, poseu el nom i jo les guardo a les vostres carpetes. D'aquesta manera portem un ordre i m'és molt més fàcil de mirar i corregir. A més a més, recordeu que a l'anterior blog vàrem dir que no podem perdre els hàbits de treball. Així que, cada activitat ha de portar el vostre nom, la data i el títol.

Us explico que és el que hem preparat per vosaltres aquesta setmana. 

En l'espai de comunicació treballarem:


El dilluns, treballarem una comprensió oral a partir d'una lectura que us llegiré i d'unes preguntes orals que, a continuació, us faré. 

El dimecres treballarem a partir d'operacions primer i, després, amb uns quants problemes una activitat de càlcul mental. Així que, recordeu tenir el full de plantilla que us vàrem proporcionar per treballar o, un full en blanc. També, el llapis, la goma i un color vermell.

El Divendres treballarem l'expressió oral. Així que, us proposo i, us animo, a aprendre el poema de Sant Jordi que he adjuntat en les activitats de dijous 23 d'abril. 

IMPORTANT!

L'he volgut posar en aquest dia perquè és quan celebrem la festa de  SANT JORDI a l'escola. Aquest any, no la podrem celebrar però sí  la podem tenir ben present.  


ATENCIÓ! Qui vulgui pot anar treballant el poema durant tota la setmana! 

RECORDEU QUE EL RECITAREM  DIVENDRES.


En el blog treballarem:



DILLUNS


El dilluns, us proposo una expressió escrita on haureu de descriure la vostra habitació. Recordeu que som "experts" en descripcions i que per a fer una bona descripció cal utilitzar ADJECTIUS.


També, teniu una activitat d'ortografia i gramàtica amb la que podreu repassar els noms femenins i masculins i els noms singulars i plurals.

Per últim, teniu un problema amb el qual seguireu treballant el raonament matemàtic. Llegiu-lo bé i analitzeu tota la informació amb molta atenció igual que fem a l'escola.


DIMARTS



El Dimarts us proposo una comprensió lectora en la qual haureu de parar molta atenció per a poder representar amb imatges els protagonistes principals de Sant Jordi tal com us els descriuen.

A continuació, teniu una activitat de numeració on podreu treballar el valor posicional de la centena: anterior o posterior.


Finalment, us presento una activitat de repàs dels mitjans de comunicació. Amb ella, reforçarem  el contingut nou que vàrem explicar en l'espai de comunicació del passat divendres.
Aquesta activitat ens permetrà veure si anem entenent, correctament, tot el que introduïm pel que fa a conceptes nous. A més, treballareu la lectura i la comprensió lectora. Endavant és una activitat per entrenar, a la vegada, algunes de les diferents competències.



DIMECRES



El dimecres us proposo una expressió escrita a partir d'unes imatges que primer haureu d'ordenar i, després explicar.



També, teniu unes operacions de càlcul de resta. La setmana anterior vàrem practicar operacions de suma i de multiplicacions. Així que, aquesta setmana ens toca repassar operacions de resta.


IMPORTANT! Començo a restar per les unitats. Recordeu?

Finalment teniu una activitat d'ortografia i gramàtica amb la que treballareu les consonants: B/V i MB/MP/NV.





DIJOUS

Pel dijous, hauríem d'haver celebrat la festa de Sant Jordi a l'escola. Una festa que, tant i tant ens agrada, us adjunto un poema.
RECORDEU QUE EL RECITAREM A L'ESPAI DE COMUNICACIÓ DEL DIVENDRES.

A continuació teniu una comprensió lectora molt ràpida de fer perquè és de "tipus" qüestionari: a, b, c.

També, teniu una activitat de matemàtiques, molt i molt fàcil, on haureu de representar centenes, desenes i unitats. Facilíssim!

DIVENDRES

El divendres, tornem a repassar el raonament matemàtic amb un altre problema. 
A continuació, amb uns exercicis de càlcul repassarem el concepte de "doble". 

Finalment, ATENCIÓ! Teniu una activitat de projecte on us proposo que escolliu un dels 7 mitjans de comunicació i que us formeu com experts! Per tant, és un treball on haureu de buscar una determinada informació i això ens portarà una mica més de temps.

TRANQUILS, PERQUÈ AQUESTA FEINA ÉS PER TREBALLAR-LA DURANT TOTA LA SETMANA DEL 27 D'ABRIL AL 3 DE MAIG (durant aquesta setmana no posarem més feina de projecte).




A part, la Jordina, el Jordi i la Charo us fa arribar unes activitats.


ÀREA DE MÚSICA


Des de Música la Jordina us fa les següents propostes:

Treballem la PERCUSSIÓ CORPORAL amb la cançó BIM BUM. Primer practicarem els ritmes amb els que després acompanyarem la cançó: 


Aquesta és la cançó Bim bum :

Escoltem l’AUDICIÓ “EL RELLOTGE SINCOPAT” de Leroy Anderson. Necessitareu una pilota petita, si és toveta, millor:

Ara proveu de fer el musicograma de l’audició amb aquesta fitxa:

Aquí teniu un vídeo del “Rellotge Sincopat”:





Per acabar, imprimiu i feu aquestes fitxes de les notes MI, FA, SOL,LA:
Activitat 1


ÀREA DE LLENGUA ANGLESA


TASQUES DE LLENGUA ANGLESA


ÀREA DE LLENGUA CASTELLANA


Hola Xaloc.

Lo primero que os quiero decir es que me ha hecho mucha ilusión recibir vuestros correos. Muchas gracias y os sigo esperando.

Esta semana os envío otro cuento para que lo podáis leer atentamente.






Y os acordáis que teníais que escoger vuestro cuento favorito, pues en una hoja en horizontal ponéis el titulo del cuento, explicáis porque os gusta y podéis hacer una ilustración. Este cuento  servirá para celebrar Sant Jordi.
 Xaloc os envío más ánimos y otro súper abrazo.
Hasta pronto.

Fins aquí, una altra SETMANA VIRTUAL!

Petons  i una forta abraçada a distància!