UNA ALTRA SETMANA...BEN ACTIUS! 18-05-2020


Apreciats Xaloquets, els dies passen i, nosaltres, seguim treballant i aprenent amb moltíssimes ganes! Això és el més important.

Aquesta setmana, hem seguit rebent fotografies vostres, animeu-vos a seguir enviant amb imatges tot allò que us agradaria explicar si estiguéssiu a l'escola i que, malauradament, encara no podeu.

Com a cada entrada setmanal us mostrem les imatges. Mireu!



























Ara sí, que us expliquem què és el que treballarem aquesta setmana:

En l'espai de comunicació treballareu

El dilluns, començareu la setmana jugant. Sí, heu sentit bé! Us proposem treballar l'expressió oral amb un joc "Qui és Qui?".

El dimecres, seguireu treballant el càlcul i acabareu la segona part de la sessió del passat dimecres. Recordeu que vàrem decidir treballar els dobles i deixar les meitats per la següent sessió? Doncs ha arribat el dia i el moment. A practicar meitats! Necessitareu, com sempre, un paper, el llapis, la goma i el color vermell.

El divendres, treballareu la lectura de manera oral. Fa molts dies que no us sentim LLEGIR i ens cal ASSEGURAR que la vostra "FLUÏDESA LECTORA" SEGUEIX EVOLUCIONANT POSITIVAMENT.
ATENCIÓ! US ADJUNTEM UN DOCUMENT AMB LA LECTURA a treballar. Seria bo que, en la mesura del possible, "TOTS" tinguéssiu la lectura impresa en paper. D'aquesta manera us serà molt més fàcil llegir correctament i, sobretot, poder seguir-la.

EN FRANKLIN SE'N VA D'EXCURSIÓ.

En el blog treballareu

Aquesta setmana, us proposem com activitats més importants per portar a terme, el desplaçament dels mitjans de transport: Què són les mesures de longitud convencionals i no convencionals. 
També, les tres mesures convencionals: el metre per mesurar longituds i distàncies, el litre per mesurar líquids i el quilo per mesura el pes i la massa.

 DILLUNS

El dilluns us proposem començar el dia amb una expressió escrita, amb la qual haureu de fer memòria i recordar com varen ser les vostres últimes convivències amb l'escola, al curs de Ponent, per a poder-nos explicar.

A continuació, us suggerim continuar amb una activitat de càlcul en la qual haureu de practicar unes operacions de suma i resta però aquesta setmana NOMÉS PER REPRESENTACIÓ GRÀFICA.

Finalment, teniu una activitat de numeració en la qual haureu de trobar un dibuix amagat.

TASQUES DE LLENGUA CATALANA I MATEMÀTIQUES


DIMARTS

El dimarts seguireu treballant la primera classificació dels mitjans de transport: PER ON ES DESPLACEN ELS MITJANS DE TRANSPORT. Primer amb una lectura, en la qual haureu de parar molta atenció i, a continuació, amb unes preguntes. Entrareu al món dels desplaçaments, de les trajectòries, dels recorreguts, dels camins i de les distàncies. Aquests conceptes ens portaran a recordar les mesures de longitud convencionals i no convencionals treballades en el primer projecte d'animals vertebrats i vertebrats. Recordeu?

Finalment, teniu una activitat de matemàtiques, amb la qual, treballareu les mesures de longitud no convencionals. Així que, prepareu-vos per prendre mesures d'alguns objectes de casa amb pams, passes i peus.

TASQUES DE PROJECTE I DE MATEMÀTIQUES.

DIMECRES

El dimecres, us hem preparat una activitat d'ortografia i gramàtica, amb la qual, repassareu les paraules amb "X" i "IX".

A continuació, us proposem una activitat de matemàtiques amb la qual començareu a treballar amb la primera unitat de mesura convencional i la que s'utilitza per mesurar longituds i distàncies: el metre.
DIJOUS

Pel dijous teniu preparat una comprensió lectora / expressió escrita, ja que primer haureu de llegir i comprendre la informació que se us dóna i, a continuació ordenar-la correctament.

També, teniu una activitat de matemàtiques amb la qual treballareu una altra mesura convencional que s'utilitza per mesurar líquids: el litre.

Finalment, us proposem una sopa de lletres en la que haureu de trobar el nom de nou mitjans de transport i, a continuació treballareu unes quantes definicions.

TASQUES DE LLENGUA CATALANA, MATEMÀTIQUES I PROJECTE.


DIVENDRES

El divendres, treballareu una activitat de raonament matemàtic però, aquesta vegada, treballareu el "tractament de la informació". Les dades importants i no importants, la pregunta correcta, etc.

Finalment, teniu una altra activitat matemàtica amb la qual treballareu l'última mesura convencional, la que s'utilitza per pesar objectes de massa: el quilo.

TASQUES DE MATEMÀTIQUES


A part, la Jordina, la Charo i el Jordi  us fan arribar unes activitats.

MÚSICA

  • Us proposo que agafeu quatre fulls de colors diferents i seguiu el ritme picant com en el vídeo. Primer escoltareu la PREGUNTA i després vosaltres haureu de fer la RESPOSTAhttps://youtu.be/hPnM_lMBYfw

Aquí teniu un vídeo per entendre-ho bé: https://youtu.be/um0aM4rhcgg


  • Feu aquesta ACTIVITAT 2 per repassar cosetes que hem fet a classe.

  • Per últim us convido a escoltar aquesta cançó de l’Álvaro Soler i la Sofía Ellar que es titula BARRER A CASA, i que han escrit durant el confinament: https://youtu.be/Qewf1uy8_8o
jcampi@escolatabor.cat (Jordina)

LLENGUA CASTELLANA

Hola Xaloc.
Seguimos con otro cuento para leer y disfrutar.

Esta semana os propongo que busquéis una palabra difícil que hayáis aprendido y la escribáis en una hoja y la decoréis. Hacéis una foto horizontal de vosotros con la palabra y me la enviáis a mi correo.

¿ A ver qué palabras serán?
Gracias por vuestra colaboración.
Otro súper abrazo.
Charo


LLENGUA ANGLESA


Fins aquí superherois i superheroïnes de Xaloc. Que passeu una bona setmana. Ens veiem en els espais de comunicació.

UNA SÚPER ABRAÇADA!