NOVA SETMANA AMB UN SOMRIURE 25-05-2020



Campions i Campiones de Xaloc, iniciem una altra setmana!



Els dies van passant i ben connectats "TOTS" anem tancant setmanes i encetant de noves amb molta força i il·lusió. El camí està sent més llarg del que esperàvem, inicialment, però sembla que, a poc a poc, ens apropem a una nova normalitat en la qual haurem de continuar adaptant-nos segons ens indiquin i ens marquin.



Així que, no defalliu i continueu treballant i aprenent com cada setmana, ja que realment heu estat uns veritables campions i campiones. És per això que l'entrada d'aquesta setmana havia de començar amb aquestes dues paraules.



Recordeu que la planificació que es presenta setmana rere setmana al blog està pensada per atendre al "màxim" cada una de les diferents situacions personals i dels diferents ritmes de treball i d'aprenentatge que hi ha a l'aula. És per això, que sempre us remarquem aquelles activitats més importants d'entre totes les que se us proporcionen a la setmana. Cada família sap després d'unes quantes setmanes que ja portem treballant des de casa com està, sobretot, personalment i emocionalment el seu fill i, com  va evolucionant i reaccionant al treball i a les activitats.





Bé, com sempre i, primer de tot, us mostrem les imatges i alguns petits vídeos que hem rebut d'alguns de vosaltres. Recordeu que tot el que ens envieu serà benvingut i, és una molt bona manera de sentir-nos connectats però sobretot molt i molt a prop malgrat la distància.




Els dilluns ens vàrem trobar en l'espai de comunicació ben disfressats. Preparats per jugar al qui és qui. Vàrem passar una estona ben divertida.



La Mar ens ha enviat el seu mural de PROTAGONISTA DE LA SETMANA! També, fotos amb el telèfon que és el mitjà de comunicació que va escollir per portar a terme el seu treball d'experts. Ben segur, que t'has convertit en tota una experta. Ens explica que ha elaborat, amb fang, un gos que per cert li ha quedat molt bufó. També, ens ensenya com li ha quedat el seu rellotge amb el qual podrà continuar treballant les hores i a l'última fotografia la podem veure amb la seva mascareta.








La Daniela ens ha enviat moltíssimes fotografies jugant al Monopoli amb la seva família. Ens ha comentat que s'ho van passar molt i molt bé.També, ens ensenya com gaudeix de la natura.








La Michelle ens ha enviat unes fotografies amb la disfressa que es va posar per jugar al qui és qui en l'espai de comunicació del dilluns passat. Ens ensenya també, com treballa.





El Martí González ens ha enviat aquesta fotografia tan divertida i ens ha explicat que el cap de setmana van ajudar l'Alexandra, la seva germana, a participar en un challenge artístic simulant quadres famosos. Perquè pugueu riure una estona, aquí en teniu el resultat. S'ho han passat molt bé!


El Max ens ha enviat un mural amb les mesures convencionals i no convencionals. Segur que les domines a la perfecció perquè t'ha quedat un mural molt vistós i molt clar.
També, ens ensenya la seva figura amb volum.





La Mariona ens ensenya una foto de la sortida que va fer al bosc amb la família per anar a buscar xiprers pel projecte de la seva germana Queralt.


El Yago ens ensenya com es concentra en la feina que treballem en els espais de comunicació i com es relaxa dibuixant amb pintura.



La Jana ens ha  enviat unes fotografies del  hort que ha creat a casa seva.



La Mirta en ensenya el seu ninot "Sònic" construït amb plastilina. També, ens ensenya una fotografia amb les seves noves ulleres i una trobada pel carrer amb la Vinyet però sense abraçades.




La Chloe ens ha enviat un vídeo practicant un dels ritmes que la Jordina us va proposar a l'àrea de música. Fantàstic Chloe. També, ens vol ensenyar la seva gossa Bimba.



El Martí González i el Rubèn ens enviem un vídeo on reciten l'embarbussament que vàreu treballar. Genial!





La Vinyet ens vol ensenyar els seu rellotge i un vídeo que ha fet ella sola amb l'eina Powtoon. Vinyet, ets una tota una artista amb les noves tecnologies.



Cliqueu a l'enllaç i gaudiu del vídeo.


Ara sí, que us expliquem què és el que treballarem aquesta setmana:

En l'espai de comunicació treballareu


El Dilluns, treballareu l'expressió escrita i l'ortografia a partir d'unes frases que, primer, escoltareu i, a continuació, haureu d'escriure. Així que, necesssitareu un full, un llapis i una goma.

El Dimecres seguireu treballant el càlcul mental amb problemes matemàtics de suma i resta. Com sempre, el full ben preparat, el llapis, la goma  i un color vermell.

El divendres treballareu l'expressió oral. ATENCIÓ! Haureu d'explicar-nos un petit conte o una petita història (pot ser inventat/da). Teniu tota la setmana per pensar quin conte o història ens voleu explicar però cal que sigui curt/a i sobretot que l'explicació sigui ordenada.


En el blog treballareu

Aquesta setmana, us proposem com activitats més importants per portar a terme, l'expressió escrita d'un text instructiu, les activitats de raonament amb les mesures convencionals i les activitats del projecte.

DILLUNS

El dilluns treballareu el text instructiu. Haureu de pensar i, explicar, una recepta de cuina.

Recordeu que el text instructiu té com a finalitat donar les instruccions precises perquè es pugui aprendre a fer una cosa seguint, de manera ordenada, tots els passos necessaris.
Així que, sobretot, l'estructura del text ha de presentar-se ordenada amb números (1,2,3), punts o guions i, la informació ha de ser breu i concisa. Per tant, primer abans d'escriure, haureu de pensar les idees principals i les paraules imprescindibles.

A continuació, treballareu les unitats de mesura convencionals: metre, litre i quilo. Aquesta setmana, deixem la part més mecànica i les seguiu treballant a partir del raonament matemàtic.

Finalment, us hem adjuntat una activitat per repassar les hores ara que les teniu ben fresquetes. D'aquesta manera, les anireu interioritzant significativament dins dels vostres aprenentatges i en el vostre dia a dia.


DIMARTS

El dimarts, haureu de treballar una comprensió escrita a partir de la lectura d'un cartell. Recordeu, primer, visualitzar globalment tota la informació i, a continuació amb detall.

També, teniu una activitat de matemàtiques amb la qual començareu a representar les operacions de multiplicació en forma de quadrícula. Veureu que fàcil.

Finalment, teniu una activitat de projecte amb la que treballareu com funcionen els mitjans de comunicació a partir d'unes imatges que us hem proporcionat. Les haureu de retallar, classificar i enganxar al lloc pertinent.


DIMECRES

El dimecres, començareu el dia treballant una activitat d'ortografia i gramàtica, amb la qual, treballareu la lletra "LL".

Seguidament, amb una activitat de matemàtiques tornareu a repassar el concepte de doble i meitat treballats als espais de comunicació.

Finalment, teniu una activitat de projecte amb la qual treballareu com poden ser els mitjans de transport. Haureu de buscar informació sobre els mitjans de transports privats i els mitjans de transports públics. Aprendreu que per anar amb transport públic cal comprar un bitlles i, sobretot respectar unes normes. A més, us animem a buscar informació sobre quins símbols  trobem quan viatgem en transport públic i quina informació ens proporcionen. Un cop hàgiu buscat la informació i hàgiu trobat els símbols podeu o bé dibuixar-los o enganxar-los.


DIJOUS

El dijous us presentem una activitat de llengua amb la qual treballareu la consciència semàntica. És a dir, haureu de pensar la paraula més adequada per a cada frase que se us proporciona.

A continuació, us presentem una activitat de matemàtiques amb la qual treballareu les simetries a partir d'uns dibuixos de transports.

Finalment, us hem preparat una activitat amb la qual treballareu les coordenades en un mapa. Primer, aprendreu què són i per a què serveixen i, a continuació, com s'expressen. Podreu practicar, també, amb unes imatges de transport col·locades en el mapa.


DIVENDRES

El divendres teniu una única activitat de projecte, amb la qual, repassareu tots els continguts treballats en aquest projecte dels mitjans de transport. Amb aquesta activitat finalitzareu el projecte. 

ATENCIÓ! Comencem l'últim mini projecte: Els sectors de treball. Amb ell aprendreu moltíssimes coses, entre d'elles: què són els sectors de treball, quins són, quins oficis pertanyen a cada sector, etc. 

Si haguérem estat a l'escola, haguérem demanat a alguns pares, que vinguessin a explicar-nos el seu ofici. Així que, fem una crida general a tots aquells pares que ens el vulguin explicar. 

Com ho farem? Doncs en els espais de comunicació. Però ja us avisarem quan podem començar perquè abans encara ens cal aprendre alguns conceptes claus d'aquest nou projecte.

TASQUES DEL PROJECTE



A part, la Marta, la Charo i el Jordi  us fan arribar unes activitats.



ÀREA D'EDUCACIÓ FÍSICA





Hola Xaloc! Aquesta setmana us proposo un joc per a treballar la coordinació a través dels salts.

Heu de fer 6 quadrats a terra, els podeu fer amb cartó, esparadrap, paper... Un cop teniu els quadrats, heu de crear una seqüència de salts que una persona de la vostra família ha d'imitar. A mesura que va avançant el joc podeu fer seqüències més llargues i incorporar diferents tipologies de salts.
Us deixo un vídeo de demostració.


SALTS


Una abraçada a tots i totes!



Marta.



(m.perez.1@escolatabor.cat)




ÀREA DE LLENGUA CASTELLANA




Hola Xaloc.


Esta semana sólo quiero recordaros que me mandéis los que faltáis la foto HORIZONTAL vuestra con la palabra difícil.



Es importante que a parte de veros a vosotros se pueda leer bien la palabra. Me lo enviáis a mi correo.



Muchas gracias por vuestra colaboración.

Un súper abrazo y hasta la próxima semana.

Charo.



ÀREA DE LLENGUA ANGLESA




TASQUES DE LLENGUA ANGLESA


j.cervantes.1@escolatabor.cat

Fins aquí una altra setmana! El temps passa molt de pressa i nosaltres seguim al peu del canyó.

Atenció! Dilluns 1 de juny no hi haurà espai de comunicació. És un dia festiu de lliure disposició.

Molt bona setmana XALOQUETS.