ARRIBEM AL MES DE JUNY! 2-06-2020




Estimats Xaloquets, reprenem  una nova setmana!


Abans, us ensenyem les fotografies que hem rebut al llarg de tota la setmana passada. Mireu!




























Ara sí, que us expliquem què és el que treballarem aquesta setmana:





En l'espai de comunicació treballareu



El Dimecres, jugareu a les paraules encadenades.El primer jugador/a diu una paraula. El jugador/a que segueix ha de dir una altra paraula que comenci amb l’última lletra que ha dit l’altre jugador/a. Escollirem una temàtica, per exemple esports, noms d’animals, objectes, fruites …






El Divendres fareu jocs matemàtics: sèries mentals,un, dos, pum!,endevina el número,etc.





En el blog treballareu



Aquesta setmana, us proposem com activitats més importants per portar a terme, l'activitat de les síl·labes, l'activitat de construcció de frases, l'activitat del subjecte i predicat i les activitats del projecte.





DIMARTS

El dimarts teniu una comprensió lectora: Una disfressa original.

Recordeu, llegiu amb atenció i, sobretot MOLTA ATENCIÓ en els signes de puntuació, ja que d'aquesta manera la vostra comprensió serà molt més bona només amb una sola lectura. Tanmateix, podeu tornar a llegir la lectura les vegades que calgui i recórrer a ella sempre que hi tingueu dubtes en alguna de les preguntes.

A continuació teniu una activitat de llengua amb la qual repassareu el concepte de les síl·labes àtones i les síl·labes tòniques.
Recordeu: les paraules estan formades per síl·labes:
  •  La que pronunciem amb més força s'anomena síl·laba tònica.
  •  Les altres són síl·labes àtones.

Amb una altra activitat de llengua repassareu el concepte de definicions. Primer, haureu de fer una lectura general de totes les paraules i totes les definicions i, a continuació enllaçar cada paraula amb la seva definició correcta.
Recordeu: una definició  és l'explicació d'un nom.



Finalment, amb una activitat de matemàtiques treballareu el càlcul mental i entrenareu la vostra memòria per arribar al resultat correcte.



DIMECRES

El dimecres iniciareu el nou projecte dels sectors de treball amb una activitat en la qual haureu de primer pensar i, a continuació escriure. Per tant, treballareu també l'expressió escrita. A l'activitat se us demana que penseu i expliqueu de què us agradaria treballar quan sigueu grans.



Seguidament us hem preparat una activitat d'ortografia i gramàtica on treballareu l'apòstrof.



Finalment, teniu una activitat de matemàtiques amb la qual treballareu el càlcul d'operacions de resta. Aquesta vegada, també, per càlcul i representació. Recordeu que, si us sorgeixen dubtes sobre la resta, podeu agafar el model que us vàrem adjuntar durant les darreres setmanes a una de les entrades setmanals del blog.






DIJOUS

El dijous teniu una activitat de matemàtiques amb la qual treballareu el raonament de problemes

Llegiu molt bé l'enunciat i analitzeu quines són les dades importants del problema i, sobretot el què us demana la pregunta.



A continuació, teniu una altra activitat de matemàtiques amb la qual treballareu les sèries numèriques i uns mots encreuats amb sumes i restes d'un sol dígit molt senzilles.



Finalment amb una activitat de llengua treballareu la construcció de frases a partir d'unes paraules desordenades.







DIVENDRES

El divendres, us hem preparat una lectura

Us proposem llegir-la en veu alta i amb algun adult al costat si pot ser.

A continuació, amb una activitat de llengua repassareu el subjecte i el predicat dins de les oracions

Recordeu que el subjecte ens explica qui fa l'acció i, el predicat té un verb i ens explica quina acció fa el subjecte. 

US DEIXEM AQUEST ENLLAÇ ON PODREU VISUALITZAR L'EXPLICACIÓ AMB MÉS DETALL I, AIXÍ RECORDAR COM ANALITZÀVEU LES ORACIONS A L'AULA.





Seguidament teniu una activitat de matemàtiques amb la qual treballareu el càlcul d'unes operacions a partir de les seves representacions gràfiques.



Finalment, ens endinsem de ple dins del nou projecte. Amb una activitat teòrica inicial treballareu principalment què són els sectors de treball, quants n'hi ha, quins noms reben i per què s'agrupen sota aquest nom. És a dir, les característiques principals de cada sector. Així que, atenció: feu una bona lectura. Cal tenir aquests conceptes molt clars per avançar correctament en el projecte.



Per assegurar que s'ha entès, a partir d'una activitat pràctica us presentem una sèrie d'imatges dels tres sectors de treball barrejades. Les heu d'observar i seguidament retallar i enganxar en els fulls segons si pertanyen al sector primari, secundari o terciari.

També, teniu una activitat on haureu de fer unes preguntes als pares  relacionades amb el seu ofici.



TASQUES DE LLENGUA CATALANA, MATEMÀTIQUES I PROJECTE.


A part, la Jordina, la Charo i el Jordi  us fan arribar unes activitats.



ÀREA DE  MÚSICA

Hola Xaloc! Aquesta setmana escolteu la cançó “MULLA’T” del grup MACEDÒNIA i ompliu els buits de la lletra.





Us envio una forta abraçada,
Jordina.
jcampi@escolatabor.cat


ÀREA DE LLENGUA CASTELLANA

Hola Xaloc.

Ya he recibido muchas palabras difíciles, me faltáis algunos. Recordad que os tenéis que ver vosotros y la palabra. Esta semana ya es la última que me lo podéis enviar a mi correo.


También os propongo que me contéis alguna vivencia, tenéis dos semanas para ir escribiéndolo. Es como un “buenas tardes” más extenso y por escrito. Me contáis lo que más os apetezca explicar.

Gracias por vuestra colaboración y hasta la próxima.

Charo.

ÀREA DE LLENGUA ANGLESA


j.cervantes.1@escolatabor.cat


Fins aquí aquesta setmana!

Xaloquets ens seguim veient en els espais de comunicació. 

Molt bona setmana.