Estimats Xaloquets, reprenem una nova setmana!
Ara sí, que us expliquem què és el que treballarem aquesta setmana:
En l'espai de comunicació treballareu
El Dimecres, jugareu a les paraules encadenades.El primer jugador/a diu una paraula. El jugador/a que segueix ha de dir una altra paraula que comenci amb l’última lletra que ha dit l’altre jugador/a. Escollirem una temàtica, per exemple esports, noms d’animals, objectes, fruites …
El Divendres fareu jocs matemàtics: sèries mentals,un, dos, pum!,endevina el número,etc.
En el blog treballareu
Aquesta setmana, us proposem com activitats més importants per portar a terme, l'activitat de les síl·labes, l'activitat de construcció de frases, l'activitat del subjecte i predicat i les activitats del projecte.
DIMARTS
Recordeu, llegiu amb atenció i, sobretot MOLTA ATENCIÓ en els signes de puntuació, ja que d'aquesta manera la vostra comprensió serà molt més bona només amb una sola lectura. Tanmateix, podeu tornar a llegir la lectura les vegades que calgui i recórrer a ella sempre que hi tingueu dubtes en alguna de les preguntes.
A continuació teniu una activitat de llengua amb la qual repassareu el concepte de les síl·labes àtones i les síl·labes tòniques.
Recordeu: les paraules estan formades per síl·labes:
- La que pronunciem amb més força s'anomena síl·laba tònica.
- Les altres són síl·labes àtones.
Amb una altra activitat de llengua repassareu el concepte de definicions. Primer, haureu de fer una lectura general de totes les paraules i totes les definicions i, a continuació enllaçar cada paraula amb la seva definició correcta.
Recordeu: una definició és l'explicació d'un nom.
Finalment, amb una activitat de matemàtiques treballareu el càlcul mental i entrenareu la vostra memòria per arribar al resultat correcte.
DIMECRES
Seguidament us hem preparat una activitat d'ortografia i gramàtica on treballareu l'apòstrof.
Finalment, teniu una activitat de matemàtiques amb la qual treballareu el càlcul d'operacions de resta. Aquesta vegada, també, per càlcul i representació. Recordeu que, si us sorgeixen dubtes sobre la resta, podeu agafar el model que us vàrem adjuntar durant les darreres setmanes a una de les entrades setmanals del blog.
DIJOUS
Llegiu molt bé l'enunciat i analitzeu quines són les dades importants del problema i, sobretot el què us demana la pregunta.
A continuació, teniu una altra activitat de matemàtiques amb la qual treballareu les sèries numèriques i uns mots encreuats amb sumes i restes d'un sol dígit molt senzilles.
Finalment amb una activitat de llengua treballareu la construcció de frases a partir d'unes paraules desordenades.
DIVENDRES
El divendres, us hem preparat una lectura.
Us proposem llegir-la en veu alta i amb algun adult al costat si pot ser.
Us proposem llegir-la en veu alta i amb algun adult al costat si pot ser.
A continuació, amb una activitat de llengua repassareu el subjecte i el predicat dins de les oracions.
US DEIXEM AQUEST ENLLAÇ ON PODREU VISUALITZAR L'EXPLICACIÓ AMB MÉS DETALL I, AIXÍ RECORDAR COM ANALITZÀVEU LES ORACIONS A L'AULA.
Seguidament teniu una activitat de matemàtiques amb la qual treballareu el càlcul d'unes operacions a partir de les seves representacions gràfiques.
Finalment, ens endinsem de ple dins del nou projecte. Amb una activitat teòrica inicial treballareu principalment què són els sectors de treball, quants n'hi ha, quins noms reben i per què s'agrupen sota aquest nom. És a dir, les característiques principals de cada sector. Així que, atenció: feu una bona lectura. Cal tenir aquests conceptes molt clars per avançar correctament en el projecte.
Per assegurar que s'ha entès, a partir d'una activitat pràctica us presentem una sèrie d'imatges dels tres sectors de treball barrejades. Les heu d'observar i seguidament retallar i enganxar en els fulls segons si pertanyen al sector primari, secundari o terciari.
També, teniu una activitat on haureu de fer unes preguntes als pares relacionades amb el seu ofici.
TASQUES DE LLENGUA CATALANA, MATEMÀTIQUES I PROJECTE.
A part, la Jordina, la Charo i el Jordi us fan arribar unes activitats.
Hola Xaloc! Aquesta setmana escolteu la cançó “MULLA’T” del grup MACEDÒNIA i ompliu els buits de la lletra.
Us envio una forta abraçada,
A part, la Jordina, la Charo i el Jordi us fan arribar unes activitats.
ÀREA DE MÚSICA
Us envio una forta abraçada,
Jordina.
jcampi@escolatabor.cat
ÀREA DE LLENGUA CASTELLANA
Hola Xaloc.
Ya he recibido muchas palabras difíciles, me faltáis algunos. Recordad que os tenéis que ver vosotros y la palabra. Esta semana ya es la última que me lo podéis enviar a mi correo.
También os propongo que me contéis alguna vivencia, tenéis dos semanas para ir escribiéndolo. Es como un “buenas tardes” más extenso y por escrito. Me contáis lo que más os apetezca explicar.
Gracias por vuestra colaboración y hasta la próxima.
Charo.
ÀREA DE LLENGUA ANGLESA
j.cervantes.1@escolatabor.cat
Fins aquí aquesta setmana!
Xaloquets ens seguim veient en els espais de comunicació.
Molt bona setmana.