Benvolgudes famílies, ja hi
tornem a ser!
Abans d’avançar-vos tot el nostre
procés d’aprenentatge, al llarg d’aquestes dues setmanes, us volem presentar el
resultat final dels nostres treballs en grups d’experts! Estem molt i molt
contents i, ens n’adonem que estem aprenent moltíssim! Cada vegada tenim més
autonomia i iniciativa personal i grupal! Ens estem fent grans!
Aquestes setmanes han estat molt
i molt interessants. Ens hem dedicat bàsicament a preparar les exposicions
orals que haurem de realitzar a l’aula per presentar a la resta de companys
tota la informació que, tants i tants dies, portem treballant amb els nostres
grups d’experts.
Per aconseguir un resultat positiu hem cregut necessari
treballar les parts més importants que haurem de tenir en compte a l’hora de
realitzar les nostres exposicions oral. Així que ens hem posat a treballar i hem recordat que el més important per
portar a terme una bona exposició oral és principalment preparar la
intervenció que farem i assegurar-nos que coneixem bé el tema que presentarem. El tenim molt i molt clar perquè l’hem treballat moltíssim.
A
continuació, ens hem repartir les parts de la informació teòrica entre els
membres del grup i hem parlat i pactat qui
farà la presentació inicial del treball
i qui el final.
Un cop molt més clares les nostres idees,
hem cregut convenient preparar-nos, individualment i en un full, el tros de la
informació que cadascú haurà de presentar. Aquest full ens l’emportarem a casa i amb la vostra ajuda, famílies, acabarem de preparar la nostra intervenció oral.
La setmana que ve, presentarem les exposicions a l’aula. L’ajuda que ens heu d’oferir es centra bàsicament en escoltar-nos mentre practiquem, en veu alta, l’apartat de la informació que ens ha tocat explicar. També, ens podeu donar algun consell si cal. Sou fantàstiques famílies!
La setmana que ve, presentarem les exposicions a l’aula. L’ajuda que ens heu d’oferir es centra bàsicament en escoltar-nos mentre practiquem, en veu alta, l’apartat de la informació que ens ha tocat explicar. També, ens podeu donar algun consell si cal. Sou fantàstiques famílies!
Com ja hem finalitzat tota la part
teòrica del projecte, ens hem autoavaluat,
per primera vegada durant aquest curs, a nivell individual i grupal. La setmana que ve, realitzarem les avaluacions de les exposicions orals, aquestes les pensarem i les realitzarem amb els nostres grups d’experts.
Hem realitzat la prova de
vocabulari que vàrem pactar en l’anterior entrada. Ha estat tot un
èxit i realment s’ha notat el treball realitzat a l’aula i el repàs portat a
terme a casa! Moltes felicitats Xaloquets!
Dins de l’àrea de matemàtiques
hem seguit treballant el raonament matemàtic, a nivell de grup, individual i, fins i totamb parelles. Hem manipulat i treballat amb el nostre material del +KMATES!
Els problemes matemàtics
i els diferents càlculs treballats han seguit portant-nos pel món dels animals
i els nostres protagonistes han estat, entre d’altres, els ànecs. Hem
hagut de resoldre quants ànecs hi havia en total en un estany si en teníem 25 amb plomes
blanques i 52 amb plomes de colors.
Dins de l’àrea de llengua, amb
unes endevinalles d’animals, hem treballat la lectura, la comprensió i
l’expressió escrita.Un cop resoltes totes les endevinalles ens n’hem
hagut d’inventar una! Ens ha agradat molt!
També, hem après a descriure un
animal. Ara bé, abans hem hagut de presentar el “text descriptiu” a l’aula. Hem
esbrinat que descriptiu ve de descripció i per tant, de descriure. Així que, hem
après què és un text descriptiu i per a què serveix.
Sabeu que, aquest, ens permet identificar i conèixer persones, objectes, llocs i èpoques, sentiments i per descomptat animals? I que consta de tres parts? La presentació, les característiques i el comportament. Les hem après molt bé!
Sabeu que, aquest, ens permet identificar i conèixer persones, objectes, llocs i èpoques, sentiments i per descomptat animals? I que consta de tres parts? La presentació, les característiques i el comportament. Les hem après molt bé!
Hem esbrinat que per descriure
s’utilitzen unes paraules anomenades “adjectius”. També, que cal utilitzar i incloure en la descripció, aquelles paraules que indiquen situacions “a
dalt, a baix, davant i darrere”, que cal fer algunes semblances i comparacions, en el nostre cas, entre els
diferents animals però, sobretot, que a l’hora de descriure s’ha de seguir un
cert ordre.
Hem conegut què són els adjectius i ja sabem que són paraules que acompanyen al
nom i que ens parlen sobre alguna qualitat. A continuació, hem vist un ventall
de possibles adjectius que podem utilitzar per descriure un animal, tenint en
compte el cap, el cos, el pèl, la pell, les plomes, les potes, els ulls i la
mida.
Per reforçar tots aquests aprenentatges hem vist uns exemples de
descripcions d’ animals, hem realitzat diferents activitats i exercicis i
finalment hem acabat escrivint el nostre text descriptiu. Hem hagut de
descriure el següent animal: la vaca.
Recordeu que us vàrem parlar del
conte de Xaloc? Doncs, tot i que portem dies introduïts en el món dels contes, a poc a poc, ens estem
endinsant de ple i a fons.
El nostre objectiu és que el "conte col·lectiu" que inventem acabi sent tot un èxit! És per això, que hem
seguit llegint alguns contes d’animals, a nivell d’aula i a nivell individual. Ja sabeu que, amb aquests, sempre aprofitem per treballar la comprensió lectora.
Els últims
contes treballats han sigut d’un elefant que es deia Zimbo i d’un guepard que
vivia a la selva africana.
De moment, no us avancem gaire
més sobre el conte de Xaloc però volem que us quedeu amb la idea que serà un conte d’animals el qual haurà de reflectir tots els
coneixements que estem adquirint al llarg d’aquest projecte però també d’altres
molt i molt importants com, per exemple, els diferents hàbits de treball.
Així
que, la setmana que ve començarem a treballar detalladament les parts del
conte: la introducció, el nus i el desenllaç. Per suposat, també, practicarem l’escriptura.
Perquè tot aquest procés sigui satisfactori ens caldrà, primer, elaborar
individualment molts esbossos de contes, d’aquesta manera aconseguirem agafar
molta més agilitat en l’organització de les nostres idees mentals i ens
facilitarà moltíssim la feina a l’hora d’expressar-les oralment i de
plasmar-les per escrit en els nostres fulls.
Per últim, explicar-vos que dins l’àrea d’Educació Visual i Plàstica ens hem divertit molt creant amb
full DINA3 el nostre propi animal inventat! Hem deixat volar la nostra
imaginació i, realment, ens han sortit uns animals molt divertits i, sobretot, molt
curiosos.
Famílies, fins aquí aquesta entrada! Esperem que descanseu i que gaudiu molt i molt del cap de setmana!