UNA SETMANA MÉS AL MÓN DELS ANIMALS! 8·11·2019


 Benvolgudes famílies, ja hi tornem a ser!

Abans d’avançar-vos tot el nostre procés d’aprenentatge, al llarg d’aquestes dues setmanes, us volem presentar el resultat final dels nostres treballs en grups d’experts! Estem molt i molt contents i, ens n’adonem que estem aprenent moltíssim! Cada vegada tenim més autonomia i iniciativa personal i grupal! Ens estem fent grans!








Aquestes setmanes han estat molt i molt interessants. Ens hem dedicat bàsicament a preparar les exposicions orals que haurem de realitzar a l’aula per presentar a la resta de companys tota la informació que, tants i tants dies, portem treballant amb els nostres grups d’experts. 

Per aconseguir un resultat positiu hem cregut necessari treballar les parts més importants que haurem de tenir en compte a l’hora de realitzar les nostres exposicions oral. Així que ens hem posat a treballar i hem recordat que el més important per portar a terme una bona exposició oral és principalment preparar la intervenció que farem i assegurar-nos que coneixem bé el tema que presentarem. El tenim molt i molt clar perquè l’hem treballat moltíssim. 

A continuació, ens hem repartir les parts de la informació teòrica entre els membres del grup  i hem parlat i pactat qui farà la presentació inicial del treball  i qui el final. 

Un cop molt més clares les nostres idees, hem cregut convenient preparar-nos, individualment i en un full, el tros de la informació que cadascú haurà de presentar. Aquest full ens  l’emportarem a casa i amb la vostra ajuda, famílies, acabarem de preparar la nostra intervenció oral. 

La setmana que ve, presentarem les exposicions a l’aula. L’ajuda que ens heu d’oferir es centra bàsicament en escoltar-nos mentre practiquem, en veu alta, l’apartat de la informació que ens ha tocat explicar.  També, ens podeu  donar algun consell si cal. Sou fantàstiques famílies!





Com ja hem finalitzat tota la part teòrica del projecte,  ens hem autoavaluat, per primera vegada durant aquest curs, a nivell individual i grupal. La setmana que ve, realitzarem les avaluacions de les exposicions orals, aquestes les pensarem i les realitzarem amb els nostres grups d’experts.

Hem realitzat la prova de vocabulari que vàrem pactar en l’anterior entrada. Ha estat tot un èxit i realment s’ha notat el treball realitzat a l’aula i el repàs portat a terme a casa! Moltes felicitats Xaloquets!



Dins de l’àrea de matemàtiques hem seguit treballant el raonament matemàtic, a nivell de grup,  individual i, fins i totamb parelles. Hem manipulat i treballat amb el nostre material del +KMATES! 

Els problemes matemàtics i els diferents càlculs treballats han seguit portant-nos pel món dels animals i els nostres protagonistes han estat,  entre d’altres, els ànecs. Hem hagut de resoldre quants ànecs hi havia en total  en un estany si en teníem 25 amb plomes blanques i 52 amb plomes de colors. 





Dins de l’àrea de llengua, amb unes endevinalles d’animals, hem treballat la lectura, la comprensió i l’expressió escrita.Un cop resoltes totes les endevinalles ens n’hem hagut d’inventar una! Ens ha agradat molt!




També, hem après a descriure un animal. Ara bé, abans hem hagut de presentar el “text descriptiu” a l’aula. Hem esbrinat que descriptiu ve de descripció i per tant, de descriure. Així que, hem après què és un text descriptiu i per a què serveix. 
Sabeu que, aquest, ens permet identificar i conèixer persones, objectes, llocs i èpoques, sentiments i per descomptat animals? I que  consta de tres parts? La presentació, les característiques i el comportament. Les hem après molt bé! 

Hem esbrinat que per descriure s’utilitzen unes paraules anomenades “adjectius”. També, que cal utilitzar i incloure en la descripció,  aquelles paraules que indiquen situacions “a dalt, a baix, davant i darrere”, que cal fer algunes semblances i comparacions, en el nostre cas, entre els diferents animals però, sobretot, que a l’hora de descriure s’ha de seguir un cert  ordre.

Hem conegut  què són els adjectius i ja sabem que són paraules que acompanyen al nom i que ens parlen sobre alguna qualitat. A continuació, hem vist un ventall de possibles adjectius que podem utilitzar per descriure un animal, tenint en compte el cap, el cos, el pèl, la pell, les plomes, les potes, els ulls i la mida. 

Per reforçar tots aquests aprenentatges hem vist uns exemples de descripcions d’ animals, hem realitzat diferents activitats i exercicis i finalment hem acabat escrivint el nostre text descriptiu. Hem hagut de descriure el següent animal: la vaca.









Recordeu que us vàrem parlar del conte de Xaloc? Doncs, tot i que portem dies introduïts en el món dels contes, a poc a poc, ens estem endinsant de ple i a fons. 

El nostre objectiu és que el "conte col·lectiu" que inventem  acabi sent tot un èxit! És per això, que hem seguit llegint alguns contes d’animals, a nivell d’aula i a nivell individual. Ja sabeu que, amb aquests, sempre aprofitem per treballar la comprensió lectora. 

Els últims contes treballats han sigut d’un elefant que es deia Zimbo i d’un guepard que vivia a la selva africana.





De moment, no us avancem gaire més sobre el conte de Xaloc però volem que us quedeu amb la idea que serà un conte d’animals el qual haurà de reflectir tots els coneixements que estem adquirint al llarg d’aquest projecte però també d’altres molt i molt importants com, per exemple, els diferents hàbits de treball.

Així que, la setmana que ve començarem a treballar detalladament les parts del conte: la introducció, el nus i el desenllaç. Per suposat, també, practicarem l’escriptura. 

Perquè tot aquest procés sigui satisfactori ens caldrà, primer, elaborar individualment molts esbossos de contes, d’aquesta manera aconseguirem agafar molta més agilitat en l’organització de les nostres idees mentals i ens facilitarà moltíssim la feina a l’hora d’expressar-les oralment i de plasmar-les per escrit en els nostres fulls.

Per últim, explicar-vos que dins l’àrea d’Educació Visual i Plàstica ens hem divertit molt creant amb full DINA3 el nostre propi animal inventat! Hem deixat volar la nostra imaginació i, realment, ens han sortit uns animals molt divertits i, sobretot, molt curiosos.





Famílies, fins aquí aquesta entrada! Esperem  que descanseu i que  gaudiu molt i molt del cap de setmana!